🙋‍♀️De vierde dag alweer. We zijn al over de helft! Hoe gaat het tot nu toe? Wat zijn we supertrots op je dat je met dit stappenplan aan de slag bent gegaan. 💕

Heb je je 3 korte termijn acties al gedeeld met de andere Girlbosses? 👉 Nee? Doe dit dan alsnog via de Community onder de post van dag 3. 

Dag 4:  Van nieuws-junkie naar vlijmscherpe Focus 🎯

Vandaag ga je ervoor kiezen om van nieuws-junkie naar een vlijmscherpe focus te komen. Het is helemaal niet gek dat je mogelijk de afgelopen tijd even je focus kwijt was. Dagelijks werd je overladen door het nieuws. Nu is het moment om je tijd weer terug te claimen en weer in controle te komen over je focus.

➡️ Ben je er klaar voor? Pen en papier ready? Met de volgende stappen pak jij je focus helemaal terug. 💪

Stap 4.1: Inventariseer al je lopende acties: Pak je (digitale) agenda en to-do lijst erbij. 📅  Je had mogelijk de komende weken al vol gepland staan met afspraken en to-do’s. Pak een leeg vel, of je notitieboekje, en schrijf al je afspraken en to-do’s onder elkaar op. 📝

Stap 4.2: Beoordeel al je lopende acties: Wat valt je op aan deze lijst met afspraken en to-do’s? Kijk goed naar al je afspraken. 👉 Heb jij bijvoorbeeld veel afspraken staan met mensen die even willen sparren? Kijk eens goed naar je to-do’s. Dragen je huidige to-do’s bij aan je nieuwe strategie? Klopt dit nog? Om je te focussen op je nieuwe strategie zal je andere acties mogelijk even in de koelkast moeten zetten. Dit doe je als volgt. 👉 Zet achter iedere afspraak en to-do of dit bijdraagt aan je nieuwe strategie. Zet achter ieder punt  ‘ja’ of ‘nee’. ↕️ Beoordeel nu al je agendapunten en to-do’s. 🏷️ Je krijgt zo een overzicht met punten waardoor je direct kunt zien of deze op dit moment wel of niet nodig zijn. 

Stap 4.3: Creëer een routine: Hoe ziet jouw dag er momenteel uit? Hoe vaak kijk je naar het nieuws? Hoe vaak zit je op social media? Pak ook hierin de controle terug en maak een routine voor jezelf waar je je aan kunt houden. Spreek bijvoorbeeld met jezelf af dat je maar 1x per dag naar het nieuws kijkt en je tijd op social media beperkt. Focus je op je acties voor die dag en wanneer dat af mag je weer op social media. Deel je tijd effectief in, bijvoorbeeld in blokken van 1 uur. ⌛Concentreer je in die tijd op dat ene actiepunt. Neem dan een break en ga daarna weer je volgende blok in. Doordat je zo geconcentreerd bent op dat ene, en daar ook gemotiveerd van raakt, krijg je automatisch meer focus. 

Stap 4.3: Pak nu de acties van je plan van aanpak van gisteren erbij. 📃 Benoem vanuit dit plan minstens 6 punten waar jij de komende tijd op wilt focussen. Bedenk je wat echt belangrijk is vanuit de strategie die je gisteren hebt bepaald voor de korte-en lange termijn. 👉 

Na vandaag heb je weer overzicht en overzicht is controle! Je hebt je huidige afspraken en to-do’s geïnventariseerd en beoordeeld, je hebt weer een routine en als laatste heb je bepaald welke nieuwe acties van belang zijn voor je strategie gedurende deze coronacrisis. Wauw! Wat ben jij goed bezig. Je hebt je regie terug gepakt en bent opgestaan als leider! 

❗ Vertel, wat ga jij doen om te de komende tijd te focussen op je nieuwe strategie? Deel jouw ultieme focustip, zo helpen we elkaar!   🖊️ 📓 Deel je inzichten in de Facebook Community onder de post van Dag 4.

Heb je hier hulp bij nodig? We helpen je graag verder! Kijk waar wij je bij kunnen helpen op onze Corona Nieuws pagina.

➡️ Morgen krijg je de laatste stap. We zetten de laatste puntjes op de i zodat jij de komende tijd helemaal ready bent om te gaan rocken! We gaan morgen aan de slag om jouw nieuwe strategie om te zetten in acties in je agenda. Op die manier weet jij precies wat je moet doen. Daarnaast hebben we nog een aantal implementatietips voor je. 

Succes! ❤️